Kjøpsvilkår

Aktuelt område
Svenska Skyltcentralen AB sine generelle kjøpsbetingelser for forbrukere gjelder fra og med ovenstående dato og erstatter de kjøpsbetingelser som tidligere er gitt av Svenska Skyltcentralen AB. Varene som presenteres via Svenska Skyltcentralen ABs hjemmesider utgjør Svenska Skyltcentralen ABs ordinære sortiment. Ved eventuell forskjeller mellom vilkår, produktinformasjon eller priser som angis på Svenska Skyltcentralen ABs hjemmesider og de som angis via øvrige publikasjoner, for eksempel katalogen, så er det informasjonen på hjemmesidene som gjelder.

Pris og betaling
Prisene på Svenska Skyltcentralen ABs hjemmeside oppdateres i realtid og vises eksklusive moms. Prisene angis i norske kroner, frakt kommer i tillegg på hver enkelt bestilling, i henhold til informasjonen nedenfor.

Svenska Skyltcentralen AB forbeholder seg rett til å endre priser på hjemmesiden og på andre publikasjoner uten foregående varsel. Mellom Svenska Skyltcentralen AB og kunden gjelder fastsatt pris om ikke annen avtale gjelder. Kunden kan betale med faktura eller med bankkort. Kjøper må være myndig og over 18 år. Ordrer leveres bare til adresser i Norge.

Fakturering foregår via Svenska Skyltcentralen ABs samarbeidspartner Klarna AS, tidligere Kreditor Europe AS. Kunden samtykker i at det innhentes opplysninger fra offentlige kilder og kredittopplysningsbyråer som et ledd i kredittvurderingen. Kunden aksepterer ved å oppgi sin mailadresse at gjenpartsbrev sendes elektronisk til den oppgitte e-postadresse, alternativt sendes manuelt til kundens Folkeregistrerte adresse.

Leveranser som ikke hentes debiteres en avgift på 300 kr inklusive moms for å dekke de kostnader for frakt og administrasjon. Dette gjelder ikke for pakker som kunden har avbestilt før leveranse.

Ved ordre sendes en bekreftelse som tituleres bestillingsbekreftelse på e-post. Bekreftelsen utgjør informasjon om innholdet i bestillingen. I samband med at ordren ekspederes fra Svenska Skyltcentralen Abs lager får kunden melding om at ordren er på vei, samt faktura.

Ved åpenbare feil, som såkalte forklaringsfeil eller lignende vedrørende pris eller den produktinformasjon som angis i bestillingsbekreftelsen eller fakturaen, har Svenska Skyltcentralen AB rett til å korrigere prisen eller informasjonen, hvorpå ny bestillingsbekreftelse og faktura sendes til kunden. Kunden har rett til å avbestille sin ordre uten kostnad dersom korrigeringene ikke aksepteres.

Fraktkostnad
Frakt tilkommer på alle ordrer. Grunnkostnaden er 45 kr per ordre for varer som leveres med post. Varene kan ikke hentes hos Svenska Skyltcentralen AB.

Leveranse
Leveransetiden for varer som finnes i lager er ca en uke. Lagerstatus «Bestillingsvare» innebærer at varen eventuelt kan ha lengre leveransetid.

Endring av ordre
Du har mulighet til å endre ordren kostnadsfritt fram til at leveransen har blitt pakket hos Svenska Skyltcentralen AB. Endring kan skje pr e-post: info@signonline.no. Kunden kan ikke endre ordren etter at ordren er pakket.

Garanti
Garantitiden varierer mellom produktene, dette spesifiseres i produktinformasjonen. Spørsmål vedrørende garanti avhenger av varens art. I visse tilfeller behandles garantispørsmål av produsenten eller av et verksted som produsenten har godkjent. I andre tilfeller behandler Svenska Skyltcentralen AB garantispørsmål. Om du føler deg usikker kan du gjerne ta kontakt for informasjon om rutinene omkring garantien for akkurat det produktet som du er interessert i. Du når oss via e-post, info@signonline.no

Angrerett ved e-kjøp
Forbrukeren har i følge forbrukerkjøploven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Svenska Skyltcentralen AB innen 14 dager fra den dagen forbrukeren tok imot det siste partiet eller siste delen av orderen. Angreretten gjelder ikke bedrifter.

Forbrukeren har da rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt, men må selv stå for returens fraktkostnader.

Unntak og begrensninger i angreretten
Angreretten gjelder ikke når varene er gravert eller tilpasset kundens ønsker på en eller annen måte. Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøpers side. Angrerettsskjemaet som blir automatisk tilsendt ved bestilling gjelder altså ikke i disse tilfellene.

Reklamasjon
Om du har fått feil eller mangelfull forsendelse (for transportskader, se nedenfor) så skal du reklamere til Svenska Skyltcentralen AB innen rimelig tid, samt på en gitt måte returnere varen. Du bør undersøke alle varer nøye etter å ha mottatt de, for å forvisse deg om at de er feilfrie og fungerer som de skal, samt at de har de egenskaper som du forventer.

Ved reklamasjon, kontakt Svenska Skyltcentralen AB’ kundeservice via e-postadressen info@signonline.no eller via Svenska Skyltcentralen AB’ hjemmeside www.signonline.no, og oppgi ordre- eller fakturanummer samt årsak til reklamasjon.
Returer skal sendes tilbake i den originale emballasjen samt være godt innpakket ytteremballasje godkjent av posten (for eksempel brun wellpapp).